DIF og DGI’s corona-hjælpepulje

1. maj 2020

Puljen er åbnet fra d. 1. maj til og med 15. maj

Kære Klubber

Idag(d.01.05) er DIF og DGI’s corona-hjælpepulje åbnet for ansøgninger. Der kan kun ansøges fra d. 1. maj til og med 15. maj. Alle ansøgninger forventes behandlet senest i løbet af juni.

Vi har kigget puljens retningslinjer igennem for at kunne vejlede jer bedst muligt. Skulle i derfor have spørgsmål om puljen, så kontakt udviklingskonsulent Kasper Bolmgren, [email protected]

Hvem kan søge?

DIF og DGI's corona-hjælpepulje er etableret for at yde et ekstraordinært tilskud til lokale idrætsforeninger for at afbøde de negative økonomiske konsekvenser, som foreninger oplever som følge af nedlukning for aktivitet og aflysning af arrangementer i forbindelse med COVID-19.

Hvad kan der søges tilskud til?

•Afholdte udgifter til halleje og forplejning til mindre arrangementer (maks. 350 deltagere), der er aflyst som følge af nedlukning for aktivitet i forbindelse med COVID-19.
•Tabte nettoindtægter fra medlemsindbetalinger (kontingent) som følge af nedlukning for aktivitet i forbindelse med COVID-19.
•Tabte nettoindtægter fra foreningsarbejde på festivaler, markeder og øvrige arrangementer, der er aflyst som følge af nedlukningen.
•Tabte nettoindtægter fra egne arrangementer, der er aflyst som følge af nedlukning for aktivitet i forbindelse med COVID-19. F.eks. i forbindelse med stævneaktiviteter
•Tabte sponsorindtægter som følge af nedlukning for aktivitet i forbindelse med COVID-19.

Klubberne kan kun søge om dækning af tabte nettoindtægter, derfor skal eventuelle besparelser eller reducerede udgifter, som foreningen måtte have haft i perioden, modregnes. Klubbernes dækning af de tabteudgifter skal tage udgangspunkt i faktiske tilsvarende regnskabstal i foregående regnskabsår.

Der kan ikke søges tilskud til:

•Dækning af udgifter/tabte indtægter, som foreningen ikke selv har afholdt/tabt.
•Dækning af udgifter/tabte indtægter, som er dækket af forsikring.
•Dækning af udgifter/tabte indtægter, som dækkes af kompensationsordningen for aflysning af større arrangementer, lønkompensationsordningen eller andre offentlige støtteordninger.

Sådan søger i

Ansøgning finder sted i det Centralt ForeningsRegister (CFR), på adressen www.medlemstal.dk. Det er her foreningerne hvert år registrerer deres medlemstal.

Q&A
Læs mere fra om puljen
HER



Tekniske spørgsmål omkring ansøgningsprocessen kan rettes til DIF kan rettes til: [email protected]




Websitet er bygget i Ajour CMS fra ITIDE